Mexico City, October 25, 2021
Join the “Green Banda” and show your Mexican Pride at the F1ESTA 2021
The 2021 FORMULA 1 MEXICO CITY GRAND PRIX Presented by Heineken invites everyone who will attend the race on 7 November to wear a green shirt and show the world that Mexico has the best fans.
The movement called “the Green Army” (the “green gang”) seeks to bring together racing fans at the event so they all feel part of the same team, and to show the world the great passion we feel in Mexico for Formula 1 and our unconditional support for our driver, Sergio Pérez.
“Being Mexican means more than just having been born in this country. It symbolizes an attitude of not giving up under any circumstance and smiling at life. Green is also present in much of our creativity, cuisine, and traditions. That is why we encourage the fans to join us on Sunday 7 November in this token of affection for Mexico, to show that we are back after being absent from Formula 1 in 2020,” said Federico González, Director of the 2021 FORMULA 1 MEXICO CITY GRAND PRIX Presented by Heineken.
In addition to wearing green, we encourage fans to bring typically Mexican items, such as wrestling masks, flags, and sarapes, provided they are allowed in accordance with the permitted items list.
As a symbol to represent the best fans in the world, we are also presenting a new mascot named “Pepeño” (José Jalapeño), a jalapeño pepper who is not only passionate about racing but is also an example of what it means to be a good fan and a proud Mexican. Pepeño will represent the identity of thousands of people who were crucial to get the F1ESTA recognized as the Best Event for five consecutive years.
Pepeño is a fan who respects health and safety rules, is courteous to all drivers, helps keep the venue clean, opposes violence, passionately enjoys the México GP, and is Checo Pérez’s number one fan.
We have also created a Facebook fan portal, where “the Green Army” will be able to post comments, share experiences, photos, and arrange rendezvous points when attending the México GP, which will take place 5-7 November at the Autódromo Hermanos Rodríguez.
Wear green and join “the Green Army”!
Contactos de prensa:
CIE María Fernanda Gutiérrez T. 5201-9000 |
INK PR Alejandro Rodríguez T. 55-5207-3330 |
Acerca del FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO Presentado por Heineken:
Con una nueva vigencia de 2021 a 2023, la capital del país recibirá al FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO Presentado por Heineken.
Estas tres nuevas carreras se suman las cinco exitosas ediciones de la F1ESTA que recibieron a más de 1.6 millones de personas en el Autódromo Hermanos Rodríguez.
Históricamente premiada como el “Mejor Evento del Año” durante las cinco carreras más recientes, el FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO Presentado por Heineken ha demostrado ser mucho más que un evento deportivo, se trata de una incomparable plataforma de promoción que comparte con el mundo las riquezas culturales y turísticas de la Ciudad de México.
Para mayor información del FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO Presentado por Heineken visita: http://www.mexicogp.mx/
Acerca de Formula 1®:
La historia de Formula 1® comenzó en 1950 y es la competencia de automovilismo más prestigiosa del mundo, así como la serie deportiva anual más popular del mundo. Formula One World Championship Limited es parte de Formula 1 y posee los derechos comerciales exclusivos del FIA Formula One World Championship™.
Formula 1 es una subsidiaria de Liberty Media Corporation (NASDAQ: LSXMA, LSXMB, LSXMK, BATRA, BATRK, FWONA, FWONK) atribuida a las acciones del Formula One Group.
El logo de F1 FORMULA 1, FORMULA 1, F1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX, PADDOCK CLUB y las marcas relacionadas son marcas registradas de Formula One Licensing BV, una compañía de Formula 1. Todos los derechos reservados.
Para mayor información acerca de Formula 1® visita: www.formula1.com
Acerca de CIE:
Corporación Interamericana de Entretenimiento, S.A.B de C. V. www.cie.com.mx
Con sus orígenes en 1990, Corporación Interamericana de Entretenimiento (“CIE”) (BMV: CIE) es un destacado participante en la industria del entretenimiento fuera de casa en América Latina. Promueve y produce conciertos, festivales de música, obras teatrales, así como eventos deportivos, familiares y culturales. CIE opera el Centro Citibanamex, recinto para exposiciones y convenciones en la Ciudad de México, así como el parque de diversiones El Salitre Mágico en Colombia. Igualmente, la Compañía produce eventos corporativos y para el sector público. CIE promueve y comercializa el Gran Premio de México de Formula 1.
Corporación Interamericana de Entretenimiento es una empresa pública cuyas acciones cotizan en la Bolsa Mexicana de Valores desde 1995, bajo la clave de pizarra “CIE”.